Tak jako máme na silnicích nezodpovědné řidiče aut, tak bohužel tomu není jinak ani u motorek. Také poslední dobou se jich na našich silnicích objevuje podstatně rok od roku více. Vyrábí se poměrně dost rychlé mašiny, aby uspokojily horkou krev mladých jezdců. Otázkou je, zdali je to tak správné. Pro výrobce a prodejce rozhodně ano, ale kdo jezdí bez rozumu a zkušeností je doslova katastrofou a velkým nebezpečím nejen pro sebe, ale i ostatní. Navíc řidiči motorek, jsou daleko víc v ohrožení života, než řidiči automobilů. Přesto nebudeme házet všechny do jednoho pytle. Existují jezdci, kteří si svoji svobodnou jízdu vychutnávají a jezdí s rozumem a také hutnou dávkou předvídavosti. Všechno je totiž o přemýšlení a následně v rukou, které svírají páčky a manipulují s plynem.
Láska, která neomrzí
Od dětství jsme se učili jezdit na kole, které jsme v určitém věku vystřídali za rychlejší stroj, samozřejmě s nižší kubaturou. Ovšem někde se zkušenosti získat musí. Později i to bylo pro některé málo a tak se přesedlalo na rychlejší a postupně silnější mašiny. Otázkou je, zdali požitek z rychlé jízdy nebo svoboda a svým způsobem určitá volnost, má za následek rok od roku vyšší nárůst těchto strojů na silnici. Na druhou stranu existují i klidnější stroje. Většinou se zde jedná o řidiče motorek, kteří se kochají přírodou a užívají si krásných dnů s přáteli podobného koníčku. Všichni ale mají jedno společné. Řídítka a na nich vybavení, které ovládají tento těžký stroj. Každá součástka má svoje jasně dané místo a svůj úkol, který musí plnit. Například páčky na motorku jsou jedinou spojnicí jezdce a stroje. Bez nich by to zkrátka nešlo.
- Spojkové – při každém řazení, je jedno zdali nahoru, dolu nebo na neutrál, se musí zmáčknout, aby se rychlostní stupeň správně zařadil. Nachází se na levé straně. Její ovládání musí být hladké a přirozené.
- Brzdové – sám název vypovídá, k čemu bude sloužit. Ovšem její stisk nesmí být nijak rychlý, nárazový, jedná se o přední brzdu a ta by mohla mít při neuváženém použití za následek i škaredý pád.
Páčky musí také pěkně sedět do ruky, aby je řidič mohl pohodlně a přirozeně ovládat. Vyrábí se podle typu motorky, dlouhé nebo krátké. Neoriginální díly jsou z hliníku a bohužel při pádu jsou daleko náchylnější, než originální zalamovací CNC páčky. Aby správně ladily s barvou motorky, tak se samozřejmě prodávají i v pestrých barvách. Mnohdy tento prvek rozhodne o tom, jak nám daný typ motocyklu bude vyhovovat a není nad to se společně sjednotit, pak se lépe a bezpečně cestuje.